Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Toż korzystna wiadomość zarówno dla mieszkańców kiedy i turystów wypoczywających w własnym mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma stać gruntownie przebudowany.
Obiekt ma pozostać w całości dobrany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znacznie zwiększy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie całego pomieszczenia na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Żyć że i powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na zakończenie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak ważnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z wykorzystaniem najbliższego otoczenia. Na parterze ma stać wykonana poczekalnia oraz hol, do których przylegać będą toalety. Rozważona ma stać także poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano duże mieszkanie na przechowalnię bagażu dostępne też z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają stać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po uzgodnieniu z konserwatorem zabytków ma stać przywrócona dawna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeżeli idzie o zagospodarowanie działki, mają stać usunięte bariery architektoniczne. Powstać mają min. dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych i min. dwa pola do ładowania samochodów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z otoczeniem mają pozostać w całości dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja wraz ze wszystkimi pozwoleniami uważa być wykończona w procesu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia podawana istnieje na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został przedstawiony do użytku w 1910 r. Obiekt wydobywa się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został przeprowadzony remont mieszkania dworca, jednakże stan techniczny całego domu PKP SA określa jako mały i trudni modernizacji. Hol główny pełni funkcję poczekalni. Znajdują się w nim te kasy i obiekty handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co oznacza, że nie jest w całości dobrany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach przesuwania się.